Mijn eerste Cruise met MSC 2012

Moderators: hanshansen, Bas

Bas

Berichtdoor Bas » 23 Mar 2015, 17:19

Op 28 augustus 2012 was het dan zo ver.. We mochten eindelijk aan boord van de MSC Opera in de haven van IJmuiden!
We (mijn ouderrws en ik) hadden eind oktober 2011 al geboekt. Het was dus erg lang wachten.
De dag van vertrek begon al goed. Het was prachtig weer maar later op de avond werd de wind iets meer..
Precies goed om het gevoel te krijgen dat je weet dat je op zee bent!

De volgende dag zouden we voor anker gaan voor Quernsey, maar er stond voor de tender `n iet wat hoge golf slag... dus dat ging niet door.
Helaas dus, maar voor mij maakte het niet uit. Ik ben niet de standaard cruise passagier.
Ik maak `n cruise om op zee te zitten, op `n mooi groot schip.
Dus ik genoot van deze 2 volle dagen op zee! Enne aan de bar was het erg gezellig :lol:

La Caruna en Bilbao waren mooi, La Rochelle ben ik aan boord gebleven. Het was super mooi weer en aangezien het zondag was waren de winkeltjes toch dicht.
Op 1 September was ik jarig en heb ik van de receptie `n leuk kaartje gekregen, was wel erg leuk.

Southampton was het helemaal voor mij. Er lagen nog twee andere schepen.
De stad stond vol met Titanic monumenten en ben in het Titanic museum geweest.
Erg bijzonder om daar eindelijk geweest te zijn. Ik ben ook nog even `n biertje gaan drinken in het White Star cafe, het oude hoofd kantoor van de WSL.

De service aan boord was TOP! Al het personeel was super vriendelijk. Ik kon het ook erg goed vinden met Suzanne Jade, een zangeres in een van de lounges.
Het eten aan boord was heerlijk! Iedere dag te veel keus. En de cocktails mmmmmmmm...lekker hoor!

Alles bij elkaar was het gewoon `n super cruise. Totaal niks wat minder was! Ik heb enorm genoten...het weer was top en volgende keer weer MSC voor mij!

https://www.youtube.com/watch?v=W1Gu9fYOgT8
PerJaiva

Berichtdoor PerJaiva » 16 Jun 2016, 21:05

van wie is die grafsteen bij 2:05? wil ik ff wete voor de lol
maar goeie guide hoor ik doe het ook altijd met black sally
9,5/10

[url=http://vip-viаgransk.ru/catalog/dlya-povysheniya-potentsii/sialis/] сиалис по низким ценам[/url]

Terug naar “MSC Cruises”