Kleding inpakken
  • Cruise_Gek
    Contacteer:

Kleding inpakken

door Cruise_Gek » 24 mar 2019, 19:55

Wat voor kleding moet ik echt meenemen als ik in de zomer een cruise wil maken in de Middelandse zee,
    Ik heb tot nu toe alleen maar cruises gemaakt in koudere gebieden en weet dus nu niet zo goed wat ik moet inpakken.
    Kan het koud worden aan boord of valt dat wel mee?
    En word het geaccepteerd als je in een korte broek rond loopt op het schip (ook tijdens het diner).
    Weet je van te voren al welke thema avonden er gehouden worden zodat je hier rekening mee kunt houden of blijft dat een verrassing tot je echt op cruise gaat?
  • Loes123
    Contacteer:

Re: Kleding inpakken

door Loes123 » 27 mar 2019, 17:12

Ik zit met hetzelfde inpak probleem! Ben ook erg benieuwd naar advies ;-)
  • Miranda
    Contacteer:

door Miranda » 01 apr 2019, 11:03

Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik lees dus even mee :)
  • Kimberly30
    Contacteer:

door Kimberly30 » 01 apr 2019, 14:43

Ik neem zelf wel altijd een vestje of trui mee aan boord, het kan namelijk soms wel fris zijn.
    Er is vaak airco bijvoorbeeld, ik heb het nog nooit ijskoud gehad maar soms vond ik een vestje (in het theater bijvoorbeeld) wel fijn.
    Het ligt er ook aan met welke rederij je gaat wat voor kledingvoorschriften er zijn.
    HAL hanteert bijvoorbeeld iets chiquere kledingvoorschriften dan NCL.
    Bij NCL maakt het eigenlijk niet echt uit hoe je gekleed gaat :-)
    Ook heeft de HAL gala avonden, waar ze verwachten dat je wel netjes gekleed gaat (niet persé in gala kleding, maar wel een jasje en voor de dames bijvoorbeeld een mooie jurk). NCL heeft deze weer niet.

Tot zover mijn ervaringen! :-)
  • Miranda
    Contacteer:

door Miranda » 01 apr 2019, 16:25

Dank je wel Kimberley, fijn dat je zo uitgebreid bent!
    Ik ga volgende week richting het Middellandse Zee gebied, denk je dat het fris zal zijn aan boord? De avonden kunnen dan natuurlijk wel afkoelen.
  • Cruise_Gek
    Contacteer:

door Cruise_Gek » 02 apr 2019, 10:15

Bedankt voor je reactie Kimberly heel fijn!
    Zijn er rederijen waarbij je op niet formele avonden mag dineren in een korte broek?
    Mijn vriend kennende wil hij op vakantie niet graag een lange broek aan haha
  • Kimberly30
    Contacteer:

door Kimberly30 » 17 apr 2019, 17:21

Oei goede vraag Cruise_Gek.
    Ik weet namelijk dat ze echt op heel veel rederijen wel wensen dat je een lange broek aanhebt, vooral als man zijnde.
    Bij NCL mag je in het main restaurant geen korte broek aan, maar bijvoorbeeld wel bij het buffetrestaurant en de meeste specialiteitenrestaurants.
    Dit geld overigens voor vrouwen en mannen.
    Bij MSC is de dresscode 's avonds geloof ik informeel, wat toch wel inhoudt dat je een nette lange broek aanmoet. Overdag is het 'casual' (dus korte broeken) maar 's avonds helaas niet. Misschien mag het wel bij het buffet restaurant, dat weet ik niet!