Met de MSC Magnifica van Amsterdam naar Hamburg

Moderators: hanshansen, Bas

Bob

Berichtdoor Bob » 03 Apr 2015, 11:28

Fotoverslag van een hele korte cruise met de MSC Magnifica van Amsterdam naar Hamburg:
https://www.flickr.com/photos/trainship ... 602535504/
PerJaiva

Berichtdoor PerJaiva » 30 Mei 2016, 18:21

Vlucht VG217 zou ons op een mooie zonnige woensdagochtend van Schiphol naar Londen City Airport brengen. Een Fokker 50 van VLM Airlines OO-VLL stond aan gate D23 op ons te wachten. Het inchecken verliep soepel, aangezien we alleen handbagage bij ons hadden. Om 10.00 uur de ticket gehaald, om 10.25 aan boord gegaan en om exact 10.45 precies volgens schematijd werd ons toestel van de gate weggeduwd.

Voor de start werd ons een glaasje drinken aangeboden. Een voordeel van Business Class reizen. Ons ritje naar de Polderbaan duurde een minuut of tien, maar daarna kozen we dan toch het luchtruim.

De vlucht verliep soepel. Er was weinig turbulentie en het zicht bedroeg meer dan tien kilometer. Aangekomen op kruishoogte begonnen de twee stewardessen met het uitdelen van maaltijden en drinken. We kregen een koude maaltijd die bestond uit aardappeltjes, sherrytomaatjes, veldsla en zalmfilet, met daarnaast een salade van ananas, framboos en meloen. Daarnaast lag en een Belgisch chocolaatje op het dienblad en kregen we een glaasje jus d’orange.

Na zo’n dertig minuten vliegen werd de daling alweer ingezet. We moesten Londen City Airport, dat midden in het zakencentrum van Londen ligt, vanuit het westen aanvliegen in verband met de wind. De piloten zetten het toestel keurig aan de grond, na een zeer steile daling. Dat is routine op deze luchthaven, om de geluidsoverlast voor de omgeving te beperken en omdat het vliegveld een redelijk korte baan heeft en wordt omgeven door Canary Wharf.

Op het platform aangekomen verlieten we het vliegtuig via de vliegtuigtrap en konden we tien minuten later onze weg vervolgen naar het zakencentrum.

De terugvlucht in de middag VG222 verliep eveneens vlekkeloos. Het inchecken was in een paar minuten gepiept, en we vertrokken netjes op tijd weer richting Amsterdam.

Ik had niet zo’n trek dus ik sloeg de maaltijd aan boord over. In plaats daarvan nam ik een kopje thee en een chocolademuffin. Na drie kwartier kwam Schiphol in zicht en na een zachte landing taxieden we direct naar de gate. Krap twintig minuten na de landing zat ik in de trein op weg naar huis.

[url=http://worldfiller.com]click[/url]

Terug naar “MSC Cruises”